Niinisalon Kappeliyhdistys ry

Niinisalon Kappeliyhdistys ry on perustettu vuonna 2012 ja rekisteröity 20.8.2012. Yhdistyksen tarkoituksena on luottaen Jumalan armoon ja apuun kertoa evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta, saattaa evankeliumin sana yhä useamman ihmisen jokapäiväiseen käyttöön ja näin edistää ihmisten turvautumista Jeesukseen Kristukseen omana Vapahtajanaan.

Yhdistyksen toimintaa järjestetään Niinisalon kirkolla, josta yhdistys huolehtii.

Arkkipiispa Martti Simojoki vihki kirkkosalimme 12.12.1965. Se oli Kankaanpään seurakunnan käytössä vuosina 1965-2011. Kirkossa on jaettu sanaa ja sakramentteja sen kirkoksi vihkimisestä alkaen. Kirkko siirtyi yksityisomistukseen seurakunnan ja yhdistyksen yhteisessä ehtoollisjumalanpalveluksessa helatorstaina 2011. 2010-luvulla kirkossa on ollut säännöllisesti sana- ja ehtoollisjumalanpalveluksia. Samoin siellä on ollut yksittäisiä avioliittoon vihkimisiä, hautaan siunaamisia ja kasteita.

Yhdistys järjestää sana- ja ehtoollisjumalanpalveluksia, raamattuopetusta, sekä naisten, miesten, lasten ja avioparien iltoja. Toiminta on kaikille avointa.

Toiminta pohjautuu Raamattuun ja luterilaiseen tunnustukseen.

Yhdistyksen säännöt on saatavilla kirkolta.

Yhdistyksen jäsenanomus on saatavilla kirkolta.

Kirkolta voi ostaa edullisesti kristillisiä kirjoja.

Kirkon ja sitä edeltäneen seurakuntatalon historiasta voi lukea mm. Kankaanpään Joulu 2021 -lehdestä.

IMG 20221202 104441

Ilmoitustaulu

Jäsenyys

Voit ladata jäsenmaksulomakkeen tästä.

Voit liittyä vapaaehtoiseen tukirenkaaseen. Tukirengas mahdollistaa Niinisalon kirkon kiinteistön säännöllisten kiinteistökulujen maksamisen. Voit ladata tukirengaslomakkeen tästä.

Yhdistyksen vuosikokous ja hallituksen kokoukset

Hallituksen kokouskalenteri 2024:

Vastuunkantajapalaverit 2024: tammikuu, huhtikuu, toukokuu, elokuu, lokakuu

Jäsenkokous:

Vuosikokous: maaliskuu 2024

Hallituksen kokouskalenteri 2023: 23.1., 5.4., 28.8.

Vastuunkantajapalaverit 2023: huhtikuu, toukokuu, elokuu, lokakuu.

Vuosikokous pidettiin 27.1.2023 klo 16.

Yhdistyksen vuosikokous järjestettiin 2.3.2022 klo 18.

Ylimääräinen jäsenkokous pidettiin tortaina 29.9.2022 klo 17. Kokouksessa käsiteltiin hallituksen esitys aurinkovoimalan hankkimisesta ja sen rahoittamisesta.

Tule mukaan tukemaan vapaaehtoistyötämme

Niinisalon Kappeliyhdistys ry tarvitsee esirukousta, vapaaehtoistyötä ja taloudellista tukea.

Rahalahjan evankeliumin työlle voit antaa tilisiirrolla lahjoitustilille:

BIC: ITELFIHH

IBAN: FI83 4473 0010 0997 52

Pankki: OmaSäästöpankki.

Poliisihallituksen myöntämän keräysluvan RA/2022/1288, 15.9.2022 mukaisesti Niinisalon Kappeliyhdistys ry voi kerätä varoja evankelioimiseen ja raamattuopetukseen sekä toimintakeskuksen kuluihin.

Niinisalon Kappeliyhdistys ry, Kievarinkatu 1, 38840 Niinisalo. www.niinisalonkirkko.fi.

Valtioneuvoston asetuksen rahankeräyksestä 4§:n mukaan rahankeräyksen toimeenpanon yhteydessä tulee yleisölle ilmoittaa seuraavat tiedot:

1) rahankeräysluvan saaja;
2) rahankeräysluvan myöntäjä;